پژوهشكده رويان اصفهان به روش جديدي براي درمان ناباروري دست يافت

۲۴ خرداد ۹۹ نویسنده اخبار سایت
رئيس پايگاه تحقيقاتي علوم سلولي پژوهشكده رويان اصفهان گفت:
پژوهشگران اين مركز براي اولين بار در دنيا به روش جديدي براي انتخاب اسپرم سالم به منظور لقاح آزمايشگاهي IVF در درمان ناباروري دست يافت دكترمحمدحسين نصر اصفهاني روز سه شنبه در گفتگوي اختصاصي با ايرنا افزود:
محققان پژوهشكده رويان اصفهان در اين روش با استفاده از خاصيت بار منفي سطح اسپرم ، موفق به جداسازي اسپرم‌هاي سالم و افزايش احتمال باروري در لقاح خارج رحمي شدند.

وي تاكيد كرد: احتمال درمان ناباروري با اين روش در ايران از ‪ ۳۰‬به ‪۴۰‬ درصد افزايش خواهد يافت.

نصر اصفهاني با اشاره به اينكه هرچه اسپرم سالم تر باشد، بار منفي بيشتري دارد، تصريح كرد: با استفاده از اين خاصيت و يك لوله آزمايشگاهي با بار مثبت ، اسپرم‌هاي سالم با كيفيت بالا به لوله مي‌چسبند و از ميان ميليون ها اسپرم جدا مي‌شوند.

اين پژوهشگر با بيان اينكه نيمي از ژنوم يك جنين از پدر به ارث مي‌رسد، ادامه داد: هرچه اسپرم سالمتر باشد جنين سالمتري نيز به دست مي‌آيد.

به گفته وي، جنين‌هاي حاصل از اين روش را مي‌توان منجمد كرد تا در مراحل بعدي از آنها استفاده شود.

رييس پايگاه تحقيقاتي علوم سلولي پژوهشكده رويان اصفهان گفت: روش جديد درمان بيماري ناباروري تاكنون به صورت يك طرح بر روي دو دسته از بيماران نازا آزمايش شده است.

نصر اصفهاني افزود: اين طرح در صورت موفقيت آميز بودن در تست دسته سوم بيماران كه به زودي آغاز مي‌شود به صورت يك روش درماني ملي در كشور انجام خواهد شد.

وي اظهار داشت: اين روش جديد علاوه بر افزايش احتمال باروري بيماران ، باعث كاهش هزينه‌هاي درمان اين بيماري نيز مي‌شود.
در حال حاضر دارای امتیاز 0 توسط 0 نفر است

انتشار یافته توسط : نویسنده اخبار سایت

نظرات :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.