استقبال زوج‌های خارجی از درمان ناباروری در ایران

عبدالحسین شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان روز جمعه در گفت و گو اظهار نمود: مطالعاتی که در سطح جهانی و در کشور ایران نیز انجام شده است بین ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج ها درگیر ناباروری هستند.

وی ادامه داد: تا پیش از دهه ۷۰ این زوج ها برای درمان به کشورهای اروپایی میرفتند اما کشور ما به موقع به این موضوع ورود کردند و ما بیش از ۷۰ مرکز ناباروری در کشور داریم و در عرصه آموزش، پژوهش و خدمات تخصصی نیز به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده ایم.

شاهوردی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز نیست تا بیماران برای درمان به کشورهای اروپایی بروند، تصریح کرد: علاوه بر این ایران میزبان تعداد قابل توجهی بیماران نابارور از خارج کشور نیز است زیرا درمان در ایران مزیت هایی همچون هزینه پایین درمان و افزایش موفقیت در درمان  را دارد.

رییس پژوهشگاه رویان تاکید کرد: تعداد زیادی از زوج ها به خاطر موضوعات دینی و اعتقادی علاقه بسیاری دارند تا در مراکزی درمان و اقدامات باروری خود را انجام دهند که به این مسائل توجه کنند.

شاهوردی در ادامه گفت: در شرایط فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا محدود شدن سفرها تعداد بیماران کاهش پیدا کرده است. علم پزشکی کشور ما در گذشته و حتی در علوم جدید مورد اعتماد سایر کشورها است و بسیاری از بیماران که می توانند درمان خود را در سایر کشورهای اروپایی انجام دهند ایران را انتخاب می کنند.

وی در خصوص مراجعه کنندگان از شایر کشورها گفت: بسیاری از مسلمانان از کشورهای همسایه و اروپایی و همچنین ایرانیانی که همسر خارجی دارند برای درمان به کشورما مراجعه کرده اند.

رییس پژوهشگاه رویان در بحث هزینه ها عنوان کرد:  هزینه درمان ناباروری در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی حدود ۵۰ درصد کمتر است. شاید این هزینه برای جامعه نابارور ایران تا حدودی زیاد باشد اما (حدود حداقل ۷ و حداکثر ۱۰ برای سیکل درمانی کامل) میزان موفقیت در بهترین مراکز بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: مدت ناباروری، سن بیمار و نوع بیماری در موفقیت آزمایش ها و درمان تاثیر گذار است.

 

در حال حاضر دارای امتیاز 0 توسط 0 نفر است

انتشار یافته توسط : نویسنده اخبار سایت

نظرات :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.