سومین درمان موفق نازایی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل

۲۴ خرداد ۹۹ نویسنده اخبار سایت

الهام فیروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانم ۵۲ ساله‌ای بعد از ۱۷ سال انتظار برای فرزنددار شدن و ۶ بار ناکامی در استفاده از روش‌های کمک باروری در مراکز دیگر به این مرکز مراجعه کرد که بعد از انجام بررسی‌های پزشکی لازم، استفاده از روش رحم جایگزین پیشنهاد شد.

او اظهارداشت: پس از تایید صلاحیت و بررسی‌های پزشکی، جنین فریز شده این زوج به رحم مادر حامل با موفقیت منتقل شد و در حال حاضر مادر دوم در حال طی مراحل بارداری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با افزایش آگاهی عمومی و پذیرش اجتماعی، روش رحم جایگزین به عنوان آخرین شانس فرزنددار شدن بیش از گذشته مورد قبول جامعه واقع شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: جایگزینی رحم زمانی ضرورت می‌یابد که زوجین همه عوامل دخیل در شکل‌گیری نطفه را دارند ولی به دلیل مشکلات رحمی، امکان داشتن فرزند از آن‌ها سلب شده است.

این فلوشیپ نازایی تصریح‌کرد: در صورت عدم وجود رحم، بیماری خاص که بارداری را با خطر مواجه کند، سقط‌های مکرر که منجر به ناباروری و توقف حاملگی و عدم موفقیت در تکرار درمان با روش لقاح خارج رحمی یا دلایل ناشناخته که رحم توانایی حفظ و نگهداری جنین را نداشته باشد، استفاده از رحم جایگزین به زوجین پیشنهاد می‌شود.

فیروزی ادامه داد: در درمان ناباروری با بررسی‌های اولیه، علت مشخص و در مورد روش درمان تصمیم گرفته می‌شود که این تصمیم‌گیری در مورد هر زوجین با توجه به شرایط متفاوت است.

در مرکز درمان ناباروی قفقاز جهاد دانشگاهی استان اردبیل خدمات کمک باروری از جمله میکرواینجکشن، تلقیح آزمایشگاهی، انتقال جنین فریز شده، نگهداری جنین، اسپرم و تخمک، تلقیح داخل رحمی و همچنین انجام روش PRP برای درمان شکست مکرر لانه‌گزینی و تعیین جنسیت را با به‌روزترین امکانات و تجهیزات و با بهره‌گیری از کادر تخصصی و درمانی مجرب به زوجین مراجعه کننده ارائه می‌شود.

در حال حاضر دارای امتیاز 3 توسط 1 نفر است

انتشار یافته توسط : نویسنده اخبار سایت

نظرات :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.